In my workarround with the smtp-relaying-problem, i worked out (as far as i see it) it has to do with the DNS and mails get blocked, if u use a unbouded ip.
I think, thats more a security thing at the provider, then a bug. Finaly my provider is changeing the offers in a bit, and its able to get a fixed ip bounded on the dsl-line. that should normaly solve the problem.
But also, if you set up a account for delivering mails (Menu / Konfiguration Mails)
SMTP Server
Der Server kann die ausgehenden Mitteilungen direkt selbst versenden (in den meisten Fällen empfohlen) oder aber über den SMTP Server Ihres Internet Providers. Der Versand über einen anderen SMTP Server wird empfohlen, wenn Sie keine gute Anbindung an das Internet haben, nur über eine langsame Einwahlverbindung verfügen oder wenn Sie eine eigene Domäne mit dynamischen DNS selbst betreiben. Wenn Sie den SMTP Server Ihres Internet Providers verwenden, müssen Sie den Hostnamen oder die IP-Adresse unten eingeben. Ansonsten lassen Sie bitte das Feld leer.
Adresse des SMTP Servers Ihres Internet Providers
MYPROVIDER SMTP
SMTP Anmeldung beim Internet-Provider
Mail-Server Benutzer-ID MY EMAIL ID
Mail-Server Kennwort MY PASSWORD
The SME-Server is delivering E-Mails over the provider.
Internal Mail, allways works well.
If you have issues with that settings, for security reasons, like me ... i use PGP and Enigmail to protect my mails on top,
so it doesnt matter anymore, that the provider delivers the mails, cos they cant read the inside