Koozali.org: home of the SME Server

Hur man visar att man donerat till SME-projektet

Offline jumba

  • ****
  • 291
  • +0/-0
  • Donations: July 2007 - $ 20.00
    • Smeserver på svenska!
Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« on: October 07, 2007, 10:03:27 PM »
Hej! Det är er moderator som lägger sig i här.
Jag dristar mig till att skapa en ny tråd för detta och flytta över informationen hit, eftersom jag hoppas fler har nytta och intresse av den här informationen.
1000 tack för svaret, Catwalk!

Donationer löser man enkelt via länken http://www.smeserver.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=34

MVH Jumba


Fråga
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Catwalk, jag hittar inget sätt att skicka PM till dig, så jag bryter mig in i den här tråden för en fråga: (Jag är ju moderator så jag kan plocka bort dessa inlägg senare, eller flytta dem till ny tråd kanske)

Hur bar du dig åt för att få in:

"Dollar 10 donation, made 2007-09-15" under ditt namn till vänster???

Jag har också donerat, men det syns ju inte :-(


Svar
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej..

--
När du är inloggad så väljer man "PROFILE" i menyraden ovanför.
Till vänster kan du se något som heter "Modify Profile" och därefter klicka på  "Forum Profile Information".
Du får då fram din profil för vad som syns i Forumet, det första man ser är ett fält som  heter "Personal Text:" , det är där jag skrivit in om donationen.
 Smile
« Last Edit: October 08, 2007, 08:24:00 AM by jumba »

Offline Foa

  • ***
  • 113
  • +0/-0
  • Donations: October 2007 - $ 50
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #1 on: October 08, 2007, 07:25:54 PM »
Catwalk har varit mig till så stor hjälp så jag skickade 50 dollar

Offline Anders

  • **
  • 58
  • +0/-0
  • .
    • http://www.google.se
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #2 on: October 11, 2007, 08:00:06 PM »
Jag har letat lite under inställningarna, kan ej finna någon PM funktion, kunde vara trevligt att få igång.
Kanske någon annan har PM funktion ?


>> Catwalk, jag hittar inget sätt att skicka PM till dig, så jag bryter mig in --snip--


Offline Anders

  • **
  • 58
  • +0/-0
  • .
    • http://www.google.se
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #3 on: October 11, 2007, 08:02:41 PM »
Tack för de fina orden.
Fast igentligen så är det alla i forumet som hjälpts åt..  :wink:

Catwalk har varit mig till så stor hjälp så jag skickade 50 dollar

Offline Foa

  • ***
  • 113
  • +0/-0
  • Donations: October 2007 - $ 50
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #4 on: October 11, 2007, 08:14:08 PM »
Hi hi
Quote
Fast igentligen så är det alla i forumet som hjälpts åt..
Visst... men även "först vid kvarnen får mala" och det var ju du hi hi.

Jepp.. men jag blev jädrans tacksam ska du veta.. och nu har jag centOS installerat och har problem hur jag ska installer ISPconfig. Vilket forum ska man dra dom frågorna?

Offline Anders

  • **
  • 58
  • +0/-0
  • .
    • http://www.google.se
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #5 on: October 11, 2007, 10:33:44 PM »
Kika här, install väldigt noga, här finns den informationen som gör att du får igång det du vill.
Jag följde instruktioner för centos 4.3 samt ovanstående länk, väldigt noga, det gick superbra.  :-)
Vet inget forum direkt för just vad du söker men googla lite så kanske du finner något.

Har du lagt ner SME Server nu då ?

Hi hiVisst... men även "först vid kvarnen får mala" och det var ju du hi hi.

Jepp.. men jag blev jädrans tacksam ska du veta.. och nu har jag centOS installerat och har problem hur jag ska installer ISPconfig. Vilket forum ska man dra dom frågorna?

Offline Foa

  • ***
  • 113
  • +0/-0
  • Donations: October 2007 - $ 50
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #6 on: October 11, 2007, 10:41:38 PM »
Quote
Har du lagt ner SME Server nu då ?
Ohh nej... Jag ska fortsätta med den.. kan andra använda den med belåtenhet så måste ju jag kunna. Men det finns ju så mycket i server-väg och jag vet ej vad som blir standard i framtiden.

Ok om CentOS och ISPConf.
Eftersom detta forum inte är menat för annat än SME så tar jag CentOS via privata meddelanden till dig ifall det går bra.. då stör vi inte SME-folket med ovidkommande saker.

Offline Anders

  • **
  • 58
  • +0/-0
  • .
    • http://www.google.se
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #7 on: October 12, 2007, 05:28:06 AM »
Ja det är en del att välja mellan i server världen, det är ju individuellt vad man väljer efter vilket behov man har.

Om det som inte har med SME att göra så är det okej med privata meddelanden, jag har en email adress till vänster i spalten, fast jag vet inte om den syns publikt, gör den det ?

Ohh nej... Jag ska fortsätta med den.. kan andra använda den med belåtenhet så måste ju jag kunna. Men det finns ju så mycket i server-väg och jag vet ej vad som blir standard i framtiden.

Ok om CentOS och ISPConf.
Eftersom detta forum inte är menat för annat än SME så tar jag CentOS via privata meddelanden till dig ifall det går bra.. då stör vi inte SME-folket med ovidkommande saker.

Offline jumba

  • ****
  • 291
  • +0/-0
  • Donations: July 2007 - $ 20.00
    • Smeserver på svenska!
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #8 on: October 12, 2007, 09:31:39 AM »
Ja det är en del att välja mellan i server världen, det är ju individuellt vad man väljer efter vilket behov man har.

Om det som inte har med SME att göra så är det okej med privata meddelanden, jag har en email adress till vänster i spalten, fast jag vet inte om den syns publikt, gör den det ?


Jodå, jag kan bekräfta att email adressen "syns publikt".

Och grabbar: Vill ni diskutera Centos här så kommer då åtminstone inte jag att lägga mig i det, möjligen kanske ni bör skapa nya trådar i forumet i så fall, men hellre lite mer action här än stiljte...

MVH Jumba

Offline Anders

  • **
  • 58
  • +0/-0
  • .
    • http://www.google.se
Re: Hur man visar att man donerat till SME-projektet
« Reply #9 on: October 13, 2007, 12:06:55 AM »
Det är ok, har tänkt på det också, vi ska väl inte köra så mycket "icke SME ämnen" då blir det ju inget bra forum i den svenska avdelningen.
Vi litar på att du säger till när vi svävar utanför..  :roll:


Jodå, jag kan bekräfta att email adressen "syns publikt".

Och grabbar: Vill ni diskutera Centos här så kommer då åtminstone inte jag att lägga mig i det, möjligen kanske ni bör skapa nya trådar i forumet i så fall, men hellre lite mer action här än stiljte...

MVH Jumba