Koozali.org: home of the SME Server

Ny moderator för svenska forumet

Offline jumba

  • ****
  • 291
  • +0/-0
  • Donations: July 2007 - $ 20.00
    • Smeserver på svenska!
Ny moderator för svenska forumet
« on: September 05, 2007, 03:36:10 PM »
Hej! Jag heter Lasse Johansson, och har precis fått förtroendet att överta rollen som moderator här på det svenska forumet efter Chrille.

Jag har under ganska många år nu arbetat nästan uteslutande med Smeserver (och tidigare E-smith som det hette då) och har under den tiden alltmer övertygats om att det inte existerar några bättre serverlösningar för små och medelstora företag!

"Under resans gång" har jag även intresserat mig allt mer för fenomenet fri programvara/öppen källkod och för något år sedan hade jag glädjen att delta i en distanskurs på Göteborgs universitet med titeln "Open Source/Free software Philosophy & theory". 
Om denna utbildning skulle återkomma kan jag varmt rekommendera alla intresserade att anmäla sig! Utbildningen  hade väldigt internationellt deltagande samt var oerhört givande och spännande!

Uppdaterat: Denna kurs finns aktuell just nu, se mer info på http://www.utbildning.gu.se/ViewPage.action?siteNodeId=427372&languageId=100001&contentId=-1&d=1&langCode=sv&subject=Informationsteknologi&detailViewSiteNodeId=427372&languageId=100001&contentId=-1&subjectParam=Informationsteknologi&subjectPageSiteNodeId=427373&courseId=info.uh.gu.TIG010

Med tiden har praktisk erfarenhet övertygat mig att öppna lösningar ALLTID är att föredra, inte minst eftersom de öppnar möjligheter istället för täpper till dem.

Nyligen beslutade mig för att starta upp ett eget företag i "branschen", med speciell inriktning på just smeserver och öppna lösningar. Man ska väl inte behöva dö nyfiken, eller hur?

Sverige är, än så länge, ett av MS's starkaste fästen i Europa, men den "dominoeffekt" med fria alternativ som nu börjat rulla fram genom vår världsdel torde knappast lämna ens Sverige oberört...

Nåväl, jag önskar alla gamla och nya svenska besökare varmt välkomna till detta svenska forum, och jag hoppas vi med gemensamma krafter försöker göra allt för att aktiviteten här ska öka rejält framöver!


MVH
Lasse
« Last Edit: September 05, 2007, 04:46:10 PM by jumba »

Offline Chrille

  • *
  • 45
  • +0/-0
Re: Ny moderator för svenska forumet
« Reply #1 on: September 05, 2007, 09:16:12 PM »
Hej Lasse!

Lycka till både med modererandet och företaget!

:)

/Chrille

Offline neggard

  • *
  • 29
  • +0/-0
Re: Ny moderator för svenska forumet
« Reply #2 on: September 06, 2007, 12:41:34 PM »
Grattis!

Själv är jag på gång att starta upp ett eget serverprojekt med SME, nämligen första gången jag skall testa att använda det.

Men jag tror jag skapar en ny tråd om det istället...


Offline Foa

  • ***
  • 113
  • +0/-0
  • Donations: October 2007 - $ 50
Re: Ny moderator för svenska forumet
« Reply #3 on: September 15, 2007, 09:50:04 AM »
Hej Lasse och jag håller tummarna att Svenska forumet blir till nytta för alla deltagare.